Persoane interesate

vineri, 12 octombrie 2012

Paraschivo… (folclor suburban din Bucureşti)



Ce mult te-am iubit Paraschivo
Ţi-am zis-o de o mie de ori
Că drept dovada, ţi-am adus grămadă 
Vreo trei basculante de flori
Că drept dovada, ţi-am adus grămadă 
Vreo trei basculante de flori

Te-am luat de la mă-ta de-acasă
În fustă şi făr-de şifon
Ţi-am luat şi poşetă, şi-am luat şi jachetă
Şi-o giacă mişto de nailon
Ţi-am luat şi poşetă, şi-am luat şi jachetă
Şi-o rochie mişto de nailon

Te-am şi f… Paraschivo
Te-am dus la chermeză şi meci
Ţi-am luat şi bomboane, ţi-am luat şi sămânţă
Tu faci pe nasoala şi pleci
Ţi-am luat şi bomboane, ţi-am luat şi sămânţă
Tu faci pe nasoala şi pleci

Pe frati-tu  şi pe tot neamu’
Să nu vă mai prind că mă rogi
V-am scos dintr-o pivniţă, când v-a spart geamu’
Păi futu-vă-n gât de milogi
V-am scos dintr-o pivniţă, când v-a spart geamu’
Păi futu-vă-n cur de milogi

La dragostea mea aia mare
Mai spun două vorbe şi-atât
Că când iese luna, îmi scot brăcinarii,
Mă spânzur cu măta de gât
Că când iese luna, îmi scot brăcinarii,
Mă spânzur cu măta de gât

Când tac-tu bolnav de oleră
De trei patru zile-a crăpat
Şi bani de colivă şi bani de tămâie
Tot mandea săracu’  ţi-a dat
Şi bani de colivă şi bani de tămâie
Tot mandea săracu’  ţi-a dat


Dar dacă te prind Paraschivo
La braţ cu alt gealat
Îţi iau şi poşeta, îţi bat si gagiu’
Şi-o sută de pumni iei în cap
Îţi bat şi poşeta, îţi iau şi gagiu’
Şi-o sută de pumni iei în cap…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu